14 Mart 2014 Cuma

73ler Amatör Telsizcilik



Türkiye'de 7 bölgeye ayrılmış, bir hobi çalışması gibi görünsede acil durumlarda haberleşmeyi önemli ölçüde sağlayan kişilerin yürüttüğü faaliyettir. 

Bulduğum bir habere göre hırsız yakalatmak gibi bir faydası da ortaya çıkmıştır :)

Türkiye Radyo Amatörleri Cemiyetinin Çanakkale'de de 
gerçekleşen amatör telsizcilik sınavına ve hazırlık amacı ile verilen eğitim çalışmalarına katıldım. Sınavdan tam puan(100) alarak A sınıfı belge ve çağrı kodu almaya hak kazandım.Bu sayede farklı bir deneyim olacak bir işin ilk adımını attım.

Bugünde Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğünce hazırlanan amatör telsizcilik belgeme kavuştum.Bir sonraki adım olarak telsiz edinmeyi düşünüyorum. İzmirli bir elektronik cihaz tamircisi, amatör telsiz kullanarak Uluslararası Uzay İstasyonu’ndaki bir astronotla görüşme yapmış mesela :) İnsan gerçekten hayret ediyor.

Eğer sizde amatör telsizci olmak istiyorsanız bunun için ; şehrinizde düzenlenen sınavlara girersiniz ve burada teknik, işletme, kanun ve yönetmelik konularından sınava tabi tutulursunuz, her üç konudan 50 üstü alırsanız b sınıfı, 75 üstü not alırsanız  a sınıfı belgeye sahip olursunuz.Daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.


Yeliz Taneroğlu(TA3IYL)