26 Ekim 2016 Çarşamba

Özgür Web Teknolojileri Günleri 2016


Merhabalar,

Linux Kullanıcıları tarafından düzenlenen Özgür Web Günleri 2016, 22-23 Ekim'de Boğaziçi Üniversitesi Güney Kampüsü'ndeydi. Ben de etkinliğin 6.yılında yeniden katıldım. 

Özgür Web Teknolojileri Günleri Nedir?

  • Linux Kullanıcıları Derneği tarafından yılda bir kez düzenlenir.
  • Özgür web teknolojileri ile ilgilenen herkesin buluşma yeridir.
  • Toplumun her kesimine uygun düzeyde, tanıtıcı ve teknik seminerler yapılır.
  • Organizasyonlar, kamu kuruluşları ve özel sektörden ilgili şirketler stand açar, ürün ve hizmetlerini tanıtır.
Özgür yazılım ve web teknolojilerine ilgi duyanlar için oldukça doyurucu bir etkinlikti. Etkinlik programında dinlemek istediğim konular vardı.

Etkinliğin ilk günü sabahtan, "Özgür Web’e İntisap", "Laravel ile Modern Web Geliştirme", "Modern Web Uygulamalarında Özgür Teknolojiler", "Web Dünyasında Uluslararası Özgür Yazılım Fırsatları" seminerlerine katıldım.



Öğle arasında İstanbul'dan ve özgür yazılım camiasından yeni insanlarla tanışıp, keyifli sohbetlere dahil oldum. Henüz öğrenciyken sektörden birileriyle konuşup, öneri almak, kişilerle bağlantı kurmak benim için etkinliğin en yararlı taraflarından biri oldu. Öğleden sonrada dört farklı oturuma katıldım.


 Son 3 senedir katıldığım bu etkinlik bir şeyler keşfetmek, ufkumu genişletmek konusunda bana çok şey kattı. Dolu dolu geçen hafta sonumun yanında, Çanakkale'deyken göremediğim arkadaşlarımı görmek, etkinlikten sonra bile onlarla vakit geçirmek, evimde bir gece uyuyabilmek harikaydı :) (Şebnem Ferah konserini saymıyorum bile \m/).